måndag 24 maj 2010

10- 22 maj

10 maj
Dom ringde från dagis att jag skulle hämta Melker för att han börjat bli prickig på händer och fötter. Jag gick ner till kliniken och dom tog odling på båda barnen. Fick svaret att båda hade scharlakarnsfeber, så det fick bli en pencellinkur för båda.
11 maj
Åkte en liten sväng på eftermiddagen till pärlan med Jennie, det blev en del shopping för Jennies del..=)
12 maj
Åkte jag och Jennie till gamla staden och Yuan garden.
Där åt vi dumplings och annan kinamat och det var supergott!!
13 maj
Barnen kunde återgå till skolan, smittfria..
Åkte jag och Jennie till glasögonmarknaden, efter det hann vi även med superbrand mall The bund, Nanjingroad. Alltså inte dåligt jobbat på en dag...
14 maj
Jag och Peter varit gifta i fem år!
Idag tog jag och Jennie wash and blow treatment på närliggande hårsallong och Jennie gjorde manikyr samtidigt, snacka om att hon kände sig ompysslad, precis vad hon behöver...=)
På kvällen åkte vi till tepanjakiresturangen och åt. Åkte med bilen runt och såg nanjing road och pudong by night..
15 maj
Åkte vi till vattenstaden och barnen dom var omåttligt populära som vanligt bland kineserna
16 maj
Vi hade kalas för Melker med hans dagis klass på eftermiddagen. En härlig dag..
17 maj
Då åkte jag och Jennie till expo.
Först var vi på pärlan för fitting på Jennies klänning som hon beställt. Sen åkte vi till expo, vi gick in på USA paviljong först för den låg närmast entren. Lååååång väntan i 45 minuter i kö, och när vi väl var inne summerar vi i efterhand att det var pinsamt dåligt för att vara USA. Tre biosallonger man fick följa en flicka som planterade en blomma, tror syftet var ungefär: God bless America and together we can save the world!!...(pinsamt, pinsamt...)
Pinsamt var även Sverige paviljong som man självklart hade förväntningar på på. Även där lång kö, visst fanns Pippi där på en bild, men inte så mycket mer. Inga information om företag, jo det var ju faktiskt en utställning med kostabodavasar i slutet. Men ush så dåligt...så mycket annat vi har att visa upp som inte var med...
Norge var en riktigt trevlig paviljong, med mycket snickarglädje..
Afrikas paviljong var jättekul att gå i med alla härliga afrikanska danser och färger, härliga bilder på djur och natur. Toppen!
Andra paviljonger vi tyckte var riktigt roliga och bra var Frankrike och Australien, riktigt bra.
Men expot var så otroligt stort så det känns som vi inte hann med någonting. Vi gick och gick och gick, så på kvällen var vi så trötta..Kinas paviljong var störst, JÄTTESTOR! jag tror till och med att det kan var möjligt att se den från rymde, så stor tyckte jag den var....
Jag kommer åka dit igen, Jennie tyckte det var jätteroligt
18-20 maj
Sköna dagar hemma, någon av dagarna var vi åter på pärlan och gjorde det sista. På torsdagen innan vi körde Jennie till flygplatsen var vi ute och åt på french consection på en resturang, got och mysigt.
22 maj
Peters arbetskamrater var här på middag fem barn och åtta vuxna. Vi bjöd på grillat och cheesecake efteråt, riktigt uppskattat och trevligt.

1 kommentar: