lördag 27 februari 2010

Summering vecka 8

22-26 februari
I måndags började jag läsa matte på hermods, en distansutbildning som finns i Sverige. Om jag skulle få för mig att läsa vidare till sjuksjöterska en dag så har jag tyvärr ingen matte B som krävs för att komma in på utbildningen. Tänkte att detta var ett ypperligt tillfälle för mig att göra det nu.
I tisdags fick Melker sin nya säng hemlevererad. Han har fått en våningssäng som han länge velat ha. Vi tyckte det var dags för Elsa att få ta över Melkers rosa säng som han haft fram till nu. Det har börjat bli trångt för henne i spjälsängen. Uppståndelsen var stor när sängen var på plats, och gissa om det låg en mycket lycklig kille i sängen med ett stort leende på läpparna den kvällen när han somnade...
I onsdags åkte hela familjen över till Pudong för att förlänga våra visum, vilket visade vara ganska meningslöst. Det hade räckt med att Peter åkt dit, men hade låtit som att det var viktigt att hela familjen skulle vara med i telefonen innan. Kineser och papper, behöver jag skriva mer om det.....suck..Underbar vårdag var det och jag och Elsa var i lekparken en lång stund på eftermiddagen, menas Melker följde med Peter till jobbet en sväng. Så bestämde Elsa sig helt plötsligt i lekparken att hon skulle sitta på en vanlig gunga, så då gjorde vi det. Vi gungade mycket försiktigt, men det gick jättebra och hon var så jättestolt över sig själv. Var och köpte lite blommor också, tulpanerna är jättefina här nu.
Torsdagen var en regnig dag som kom och gick.
Fredagen åkte Elsa och Peter till tårtfabriken med Elsas dagis. Hade varit riktigt roligt, återkommer med kort. På eftermiddagen hade Melker en kompis här ifrån USA, dom går i samma grupp på dagis. Dom hade så himla skojigt. När han hade åkte hem så gjorde vi i ordning Elsas rum, så hon fick sin nya säng på plats också...
På kvällen hade vi fredagsmys med popcorn som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar