söndag 9 maj 2010

9 maj
Melker fyra år!
Dagen började 06.40, man hör Melker -åååh vah det äh skönt och kissa... jag sätter mig tvärrak upp i sängen och springer iväg för att hämta videokameran. Ville ju gärna filma ögonblicket när Melker såg alla presenterna på vardagsrumsbordet. Vi sjöng för honom och vi hade blåst upp ballonger över hela lägenheten. Melker fick en grävmaskin (förovanlighetens skull) en slags pickadoll med tomburkar, dvd:er. böcker, meandI tröja, blixtenmacqeen keps. SouthAfrikafotbollsVm:s nalle.m.m.
Det var en lugn skön hemmadag, Melker lekte hela dagen med sina nya leksaker. Han var frisk från febern, men Elsa var fortfarande lite hängig. Melker var en mycket lycklig liten man när han somnade ikväll..
8 maj
Idag har jag och Jennie varit på pearl city och decathlon. Peter och barnen fick stanna hemma för att barnen hade feber. Jennie var alldeles lyrisk och trodde inte det var sant att allt var så billigt. Mycket trevlig shoppingdag..=)..När vi kom hem efter våran shoppingrunda var barnen fortfarande inte alls i form så vi fick besluta att ställa in det planerade barnkalaset, vi skulle haft för Melker, dagen därpå. Vi ska nu istället ha det om en vecka i stället. Tråkigt för Melker, men klok man som våran Melker är förstod att det inte gick att ha kalas när man är sjuk.
7 maj
Jennie kom hit!
Dagen började med att jag köpte blommor till balkongen, dom jag hade innan har ju såklart stendött efter värmeböljan som varit i helgen. Jag måste erkänna att jag är helt värdelös på blommor, tur att blommor är väldigt billigt i detta land...=)
Gick till frukt/grönsaksmarknaden och beställde bröd från franska bageriet som skulle hemleverera hängades på dörrhandtaget nästa morgon. Ska man skämma bort sina gäster med brakfrukost så ska man göra det ordenligt med meloner/jordgubbar/ananas och nybakt bröd...
På eftermiddagen åkte jag och barnen och hämtade Jennie på flygplatsen. Åååh vah roligt att träffa henne, och att hon är här. Vi hämtade Peter på jobbet och hämtade kinamat, på kvällen var jag och Jennie och tog en fotmassage. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar