måndag 15 februari 2010

14 februari : 10 år tillsammans

14 februari
Idag har jag och Peter varit tillsammans i tio år. Å jag är fortfarande så kär så jag tror jag spricker..=)
Så hur firade vi detta då??
Det blev en skön sovmorgon till och börja med. Kineserna var väldigt pigga på raketerna i natt när det var nyårsafton här, så det var ett väldans håll i gång utanför under natten.
Det regnade ute, men det kändes som något måste vi väll göra på våran tio årsdag, så vi tog bilen för att ut och äta på en resturang. Vi frågade Melker vad han var sugen på att äta och då fick vi det givna svaret som alltid, hamburgare. Så det blev på sportsbaren big bamboo. Elsa somnade i bilen och fortsatte sova fast vi gick in i en sportsbar där det var suroundhögtalare, hög volym och storbildskärm med OS i damhockey. Fick ännu en bekräftelse att det skulle kunna släppas en atombomb intill Elsa när hon låg och sov och hon ändå inte vaknat, hon är helt otrolig. men efter en stund vaknade hon också. Satt som ljus på varsina stolar, kanske lite i chocktillstånd och mumsade pommes frites med ögon stora som tefat och tittade på OS i damhockey. Men dom tyckte det var häftigt.. Och jag insåg att det här är ju ett perfekt ställe att ta med sina barn på för att få dom att sitta stilla.För några månader sedan sa jag till Peter att det var sista gången vi äter ute på resturang på några år, för då var barnen hyper. men se där ja, det gick ju gallant...=) Vi skålade med vart glas cola och det var jättemysigt.
Efteråt åkte vi till leksaksaffären och köpte nyårspresenter till barnen, det blev en duplo sopbil och några andra duplo polisbilar. Sedan åkte vi hem och lekte med barnen med deras leksaker nästan resten utav dagen och jag tycker det blev en alldeles perfekt dag att fira tio år tillsammans på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar