måndag 26 april 2010

16 april- 26 april

16 april
Familjen Lidström kom hit, skön dag och vi var hemma och busade med barnen i lekparken
17 april
Jag, 30 år....
Detta firades med att vi åkte till bluefrog och åt. En härlig dag ute och vi satt ute på ballkongen och åt tårta på eftermiddagen. Jag fick en fin ipod av familjen, tack så mycket!! Nu kan jag lyssna på svensk radio överallt i lägenheten, precis som jag önskat mig..=)
18 april
Peter och Lången åkte på formel 1 och dom kom hem på kvällen med ett leende från öra till öra, så dom var säkert riktigt nöjda med denna dagen. Jag och Caroline höll oss på hemma plan med barnen.
19 - 22 april
Familjen Lidström har varit ute och sett sig om, mest för sig själva. Tagit tunnelbanan in, menas jag hållt mig på hemmaplan med våra barn. Dom har varit på finansial building, Shanghai zoo m.m. Tyvärr har det regnat under veckan...
24 april
Familjen Lidström och Peter åkte till children clothes copy market och på eftermiddagen var 1 årskalas. Kanonväder och vi satt ute i gräset. underbart!
25 april
Familjen Bohman gick till en närliggande park och fiskade grodor och fiskar, tog med lite picknick. Familjen Lidström stannade hemma pga sjukdom. Åter en härlig dag ut. det känns att sommaren är på väg nu....gött!!
26 april
Peter jobbade halvdag,tog Lången åkte och åt på tepanjakiresturangen, som vi tar med alla besökare till, efteråt hade de varit på buddhatemplet och sedan IKEA.
Själv var jag på brunch på morgon hos en brasiliansk kompis som ska flytta till Thailand. Vänner här borta har man ett tag sedan far dom vidare, sånt är livet här. Men alltid tråkigt att ta farväl, för förmodligen träffas man aldrig igen..
27 april
Jag har just varit och dansat "små grodorna" på Melker och Elsas dagis. Ja det är sant...=)
Jag har nämligen pratat om Sverige, visat bilder på kungafamiljen,en älg,vinterbilder..tagit med mig pippilångstrumpdocka och sjungit pippilångstrumpsången, findus och bamse. Visat midsommarstång och dansat "små grodorna", det blev en riktig hit men lärarna och barnen såg mycket förundrade ut efteråt...=) Sedan fick dom köttbullar efteråt, såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar