torsdag 15 april 2010

6-9 April
Påsk ledigt för barnen. Det blev en lugn vecka och vi höll oss på hemmaplan. Jag kände mig lite vissen och hade feber av och till.
10 april
Då var vi på barnkalas hos en brittisk kille som fyllde tre år. Jag älskar livet här av den anledning att man får uppleva så mycket olika kulturer och människor. En kulturellskillnad mellan detta barnkalas från ett barnkalas i Sverige, var att de bjöd på vin och öl till föräldrarna....?... Något som aldrig skulle ske i Sverige, men Peter som är mycket van med den kulturen förklarade för mig efteråt att detta är helt normalt att göra vid alla tillställningar i England och är bara en vänlighetsgest. På kvällen började jag bli riktigt sjuk och Elsa.
På söndagen var både jag och Elsa riktigt vissna..feber, ont i kroppen, huvudvärk...ysch...
13 april
Åkte jag till sjukhuset där jag träffade en barnmorska som jobbar på förlossningsavdelningen där, jag har varit i kontakt med henne under en tid och kanske det blir så att jag börjar jobba lite som amningsassistent. Nu var jag där och dom var mycket intresserade, men ännu inget bestämt. Vi får se...
15 april
Trökigt ruskväder ute, vart är sommarvärmen?? Poolen öppnar iallafall 27:e april...
Varit på blomstermarknaden idag, något jag alltid gör dagen innan vi får besök. Nu kommer dom imorgon, Tobias, Caroline och Edvin. det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar