torsdag 7 maj 2009

ibland blir man bara trött...

Torsdag:
Jobbade och slet för att hinna ikapp den sista tidens frånvaro, var bara 30 grader ute idag, på kkontoret vågar jag inte ens uppskatta vad det är en dag som denna. Jag drack nog 3 drickor idag. =) Vattenmaskinen ger ju bara fisjummet vatten en dag som denna, så det funkar inte för mig. Elinor har bakat bullar, tårta och gjort glass idag, så hon har varit duktig hon med i värmen.

När jag skulle åka med hissen i morse, så var det olja på golvet föresten, Det hade kommit från taket och runnit utmed väggen. Det var även massa betongdamm på golvet som fallit ner från ventilationen. Jag tog trappan =) Efter att ha kommit hem, och det såg likadant ut, så tydligen var det bara jag som inte tycker att det var något bra tecken att använda en sån hiss. Jag ringer och klagar till min kollega som ringer till områdets ansvariga och klagar... Det kommer tillslut några killar som bara kan kinesiska och ringer på min dörr, dom kan bara kinesiska. Jag fattar att dom vill nåt med hissen, så jag visar dom vad jag tycker är problemet. Dom kan inte engelska, så jag ringer min kollega igen, och ger dom telefonen. Dom pratar med varandra, och ger sen luren till mig. Han förklarar att dom håller på med service, så allt är helt normalt. Jag säger att då är det väl ok tilll min kollega, ger luren till kinesen som pratar igen, sedan får jag tillbaka luren igen och säger hejdå till kollegan, och sedan hejdå till dom. Så här är det att bo här ibland, man blir bara trött...

Onsdag: Vi kollade på ett hus till i området vi gillar, exakt samma hus men annat läge än det vi gillar redan. Dock så känns det första fortfarande bättre. Blev till att åka hem igen. På eftermiddagen så åkte jag och Elinor ut på stora köprundan inför melkers fördelsedag på lördag. Han fyller ju 3 år redan våran kille, helt galet. Det går fort det här.... Handlade dom grejerna som han önskar sig, hittade efter att ha letat sen vi kommit hit ett halsband till han på H&M här. Med Bilar logo på. Bilar filmen går ju varm här sedan farmor skickat den hit, så det blir nog väldigt populärt.


Tisdag: livet börjar igen... Jag (peter) åkte ut med mäklaren för att kolla på hus och olika områden att kunna bo i. Känns som vi har kollat färdigt nu, man har en bra uppfattning om vad ställena kostar och vilken standard man kan vänta sig. Vi har nog redan hittat vårat ställe känns det som, nu gäller det bara att få företaget på samma linje.

Måndag: hemma dåliga

Söndag: Festen blev inte riktigt som väntat, vi lyckades få det virus som melker hade, så vi blev magsjuka allihop på natten mot söndag. Så det blev en tidig hemfärd för oss. Men det var en väldigt bra fest fram till det, så vi får väl göra ett nytt försök nån annan gång. ..

1 kommentar:

  1. Hej på er!!
    Så ni kikar runt på hus?! Blir ni kvar där borta eller är det av annat skäl?! :)
    Hoppas att ni har det bra allihopa och mår bättre nu! Och GRATTIS till lilla Melker!
    Ta hand om er och ha det jättebra!
    Kramar Carro

    SvaraRadera