onsdag 26 augusti 2009

25 augusti
Var på blomstermarknaden och handlade lite blommor till lägenheten. Blomster marknaden är riktigt rolig att gå på. Det är inte bara blommor, utan antika kinesiska möbler, möbelsnickare som man kan designa sitt egna kinaskåp. Det ska jag göra...har hört att det mest trendiga man kan ha nu enligt svenska inredningstidningar är ett rött kinaskåp, är det så tro??
Det finns även micket aqvariefiskar, och ljus, lampor, tallrikar m.m. jag ska nog lura med Peter dit en dag. Det finns faktiskt en leksaksaffär också så det skulle nog inte vara världens tråkigaste familjeutflykt..
På eftermiddagen efter jag hämtat upp Melker efter dagis så var vi badade som vanligt. Det gör vi nästan varje eftermiddag. Det är så varmt ute nu så det går inte att göra något annat än att ligga i plurret.

24 augusti
Ja, jag vet vi är inte kloka, men vi åkte och trängdes med alla andra kineser på IKEA. Men vi var målmedvetna och fokuserade så vi överlevde faktiskt det också. Melker han fick vara utan sina köttbullar den här gången för när jag och Peter tittade bort mot resturangen och det var som ett myrhav med kineser så lade vi ner det.

23 augusti
Överraskningsdagen. Peter hade sagt dagarna innan att han hade en överraskning till oss på lördag och att vi skulle vara färdiga för att åka iväg 07.15....kul och spännande, sånt älskar jag.
När vi satt i bilen avslöjade han vad vi skulle göra. Vi skulle åka ut med hans arbetkamrater till en fågelpark shen long sheng tai yuan park, som låg utanför staden. Vi skulle även grilla lite.
Det var mysigt, men hade kanske varit ännu mysigare om det inte varit årets hetaste dag.
Vi trodde vi skulle dö ett tag, barnen och vi badade i svett och alla andra kinesiska kollegor.
Det fanns båt man kunde åka/köra med i parken och det skulle ju Melker bestämt göra.
Det slutade med att jag Melker och Elsa och två andra kinesiska barn runt 8-årsåldern hamnade i en båt. Jag fattade inte riktigt att jag satt själv vuxen i båten och skulle styra upp det ( som aldrig någonsin kört en båt) Hade fullt upp med Elsa som var hyper, vid det laget. Så jag hade inte riktigt uppmärksamheten vid det laget, så det slutade med att Melker tagit över ratten och kört upp på grund efter 10 meter....mmm.....ssuck!
Ja, och där fick vi sitta i dryga halvtimman innan en fick komma och fiska upp oss på land igen.
Peter, han satt i godan ro och spelade kort med kollegorna under tiden. Kan väll milt säga att jag såg mord i blicken vid det laget..
En kinesisk barbicue innebär fisk, bläckfisk, kött, kyckling och grönsaker, kineserna sa efteråt att dom var så mätta...Peter och jag bara tittade förundrat på varandra.
Föreställ er hur skönt det var att komma hem på kvällen och äta en vräkig måltid och kliva in i duschen. Vi firade kvällen sedan med att titta på robinsson, tända ljus och lörddagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar