lördag 12 september 2009

japan...

Jag tänkte börja med att skriva lite om mitt besök i Japan för några veckor sen, för att mest förklara lite hur det var!




Bild från inflygningen i Tokyo!




Japan, jag har ju aldrig varit i det landet innan, och väntade mig något så som i Kina. Men det var helt annorlunda, väldigt rent och fint. Japanerna har även lite annorlunda utseende, lite större ögon framför allt. =)







Rumsvy från hotellet...



Gjorde självklart en sväng ut på stan för att kolla lite på historian som dom har, och göra lite lokala inköp till familjen...
Försökte även få tag i en fotoaffär nu när jag var i Canon's hemland, tänkte att det skulle vara billigt med dom grejerna här. Vet ju hur det funkar hemma, turbo aggregat till volvo är ju ganska billiga i skövde trakten om man säger så... =) Dock så insåg jag ganska snabbt att det inte var så i dedtta fallet, dom var tom dyrare än i sverige, så det blir till att kolla lite på det i Kina...







Efter det så var vi uppe i deras högsta byggnad i Tokyo, TV-tornet, och se vad det stod utanför där... =)
Dom växer på träd här! Såg tre stycken Skyline med samma utseende en kväll kom gasande, Japan är som i Tokyo Drift filmen!




Någon bild på utsikten...
Jag blev faktiskt väldigt imponerad av Japan, för det var över lag väldigt rent och grönt även om det är en stad med över 12 miljoner invånare, och man hade tom. blommor ute på gatan, som LEVDE! det skulle dom prova här i kina hahahaha....

Eftersom det har varit under styre av England för länge sedan, så kan man se det än med vänstertrafik, skoluniformer osv.... Man ganska bra samtidigt, för dom har ju ganska bra koll på Engelskan i och med det.

Ett riktigt kul besök i ett nytt land, som jag defintivt kommer se mer av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar