onsdag 30 september 2009

30 september

30 september
Peter åkte till Sverige för att jobba i söndags och kommer tillbaka på lördag. Lite trist för oss men roligt för honom att hinna träffa alla nära och kära i Sverige i mellan mötena.
Melker tycker det är väldigt roligt med dagis och han blir allt mer nyfiken på engelskan. Hans fröken Lisa säger att han börjar ta sig fram riktigt bra med språket. Det är så roligt för han frågar även mig ofta nu vad saker och ting betyder på engelska. Som idag sa han:
- Mamma......vad betyder ajaj på engelska??
Jag bara log och kom samtidigt på mig själv att det måste vara ett ord jag använder ofta just nu. Elsa är i värsta plockåldern just nu, det är helt fantastiskt hur hon hinner med....
Man kan hitta saker på de mest underliga ställen.
Själv har jag börjat läsa mandarin och har hittills tagit mig igenom två lexioner. Jag har varit helt tom i huvudet efteråt. Kan förstå nu varför det är världens svåraste språk att lära sig....ojojoj...

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Vad skoj att läsa om hur ni har det! Hoppas att ni trivs bra! Vart bor ni nu och hur länge blir ni kvar tror ni?! :)

    Jag saknar dig här hemma!!

    Stor kram Carro

    SvaraRadera