lördag 25 april 2009

elinors födelsedag mm.

Lördag 25 April:
Efter fått en sovmorgon så åkte vi och mötte upp Jonas, och åkte till skräddaren och hämtade hans ochmina kostymer, Elinor gjorde en fitting på sin kostym, och jag köpte en Ipod Shuffle till melker till hans födelsedag. En 4Gb shuffle för 80RMB... Värt att testa för dom pengarna. Åkte till Jade Budda Temple och kollade lite efter det, sen tog vi taxi till TV tower. Gick runt och tittade lite, för att sedan åka hem. Barnen var trötta, så det blev välling och rätt i säng med dom. Elinor var godis och film sugen, så hon tog cykeln och åkte till en DVD affär i området, och handlade "Australia" på kina kopia, som hon kollar på nu. Kostade 9RMB... Kina är underbart ibland.... =)

Fredag 24 April:
Då vår värd hade ställt in det planerade kundbesöket, så var jag ledig på förmiddagen, så det blev mest till att sova ut, innan jag kunde koppla upp datorn och skriva lite mail osv.
Flög hem efter bussresan, och tog en taxi hem efter att väntat i nästan 40min på taxi på flygplatsen. Blev även lite mat på kvällen som Elinor hade lagat.

Torsdag 23 April:
Blev hämtad med taxi 6:20, för att flyga till södra Kina. Väl där, så blev det en bussresa på nästan 2 timmar. Man fick se en hell del risodlingar, samt vilken skillnad det är på boenden här i kina. Folk bor i baracker som man inte ens skulle ha boskap i i Sverige. Vilken kontrast det är. Företaget hade bokat in oss på ett bra hotell, så det var bara fint. Blev hämtad och åkte till en kund som tillverkar motorer till försvaret här i kina. Vi kollade på lite lösningar, för att sedan ha en middag ihop med vår Agent. Blev massor med kines mat, sprit och vin. Efter middagen på 5 timmar! så bar det av till ett kinesiskt fotmassage ställe. Vi fick sitta i 6 fotöljer i ett rum, och dom andra satt i ett annat rum. Sedan var det 6 tjejer som fick massera fötterna som man hade haft i kostymskor hela dagen, kul för henne som fick ta mina fötter. =)
Fotmassage är väl att ljuga, för det är mer helkroppsmassage som man fick, riktigt skönt.
Kinesiks affärer drivs inte som våra hemma, en liten annan kultur.

Onsdag 22 April:
Jobbade, på kvällen blev det att vara hemma, och packa och förbereda sig inför tjänsteresan imorgon.

Tisdag 21 April:
Jobbade på dagen, på kvällen så gick vi ut och åt på en returang som grillar och serverar vid bordet. Riktigt trevligt ställe. Sedan blev det en liten bar runda på stan för mig och Jonas. Kom hem vid 2 på natten ca... En trevlig kväll =)

Måndag 20 april:
Jimmy hämtade mig vid 7, då vi skulle få besök av en svensk som vi skulle hämta vid flygplatsen. Vi drog direkt till hotellet, och checkade in han. Efter det blev det så åkte vi ställ skräddaren som vi var vid igår, och beställde en kostym till Jonas. Han köpte några klockor också, nån Ipod kopia, samt lite andra kineskopior . Tog en lunch på ett bra ställe som har bra mat nära kopiamarkanden. Sedan åkte vi hem till oss, och lämnade grejerna. Sen så åkte vi tunnelbana från vår lägenhet till people Square, gick till Najing Road, och satte oss på en uteservering och tog en öl. sedan gick vi vidare och hittade ännu en lokal marknad, vi hittade några klockor till samt lite leksaker till jonas barn. Gick till Pizza hut och käkade Pizza, med några öl. Efter det tog vi tunnelbanan hem igen!

Söndag 19 april:
En stor dag i mitt liv, idag skulle jag få åka på F1 !
Taxin hämtade upp mig klockan 7 på morgonen. Jag ut till banan, och var där vid 9, då jag hade sett på den kinesiska hemsidan att det var något på banan vid 10. När jag kom dit så var det bara jag där nästan, så jag gick runt lite och kollade...
Jaja, bara att njuta av läget.
Efter ett tag så började austin martin cupen att köra sitt rejs, sedan blev det porsche carrera cup Asia som fick prova banan. I slutet av porsche cupen blev det regn, men det var bara småregn. Verkade som det skulle hålla i... TYPISKT!
Jag köpte en tjöja och en keps från mercedes teamet, så man fick rätt stämning.
När F1 bilarna startade och körde från depån till startrakan en och en, så fattade varför dom hade hörselskydd i samma förpackning som biljetten. Håret reste sig på mina armar, det var riktigt härligt att höra dom!
Formationsvarvet gick med safety bilen, och dom startade med safety bilen, så det tog några varv innan dom släppte iväg dom i fullt tempo, hur fullt tempo det nu blir när det är vatten på banan...
Riktigt kul att se dom i verkligheten. Tiden gick verkligen fort...

Efter rejset så gick jag ut för att få tag på en taxi, slutade med att det blev en taxi för dubbla priset, då inte en enda taxi körde med taxameter från banan. Väl hemma så njöt jag bara av vad man varit med om =)

Lördag 18 april:
Vi packade upp över en veckas tvätt, och slängde i tvättkorgen... Jossie hade ju sovit över, så hon kastade sig över korgen och började tvätta upp grejerna. Vi drog iväg till skäddaren , och jag provade mina kostymer för passning innan dom skulle göra klart dom, och Elinor vade mönster och färg på sin kostym dräkt. Passade även på att beställa några skortor när vi ändå var där. Köpte även några spel till mitt Wii, samt några klockor och hämtade mitt Callaway golfset jag har beställt.

Fredag 17 april:
Elinors födelsedag!
Vi vaknade på hotellet och smög ner till frukosten. Efter att ha ätit frukost, så hämtade jag (peter) tårtan som jag hade beställt på konditoriet. Det var en chocklad tårta med texten "grattis mamma!" och marsipan rosor på. Vi tände ljus och sjöng för Elinor. Efter det så bar det av till rummet, för att packa ihop grejerna och sedan iväg med taxi till flyget hem. Väl hemma så var Jossie (hemhjälpen) kvar, då hon hade hållt på att städa ända till vi kom hem. Väldigt ren lägenhet. På kvällen var vi trötta, så vi myste mest och hade det skönt. Elinor fick även presenten, hon ska få en kostym dräkt uppsydd till sig hos en skrädddare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar