fredag 17 april 2009

Måndag 13/4 Jag och barnen gick till victoria park som låg precis utanför hotellet och lekte i en lekpark. Det var otroligt varmt, luftfuktigheten var på 88% ...tahh!! Hotellet låg granne med IKEA så jag hade lovat Melker köttbullar med mos, men när vi kom dit fanns det ingen resturang så det fick bli det gyllene m:et istället igen...När vi kom tillbaka till hotellet var Peter tillbaka och vi åkte taxi till tågstationen, och tog tåget till Guangshou.

Tisdag 14 /4 Peter jobbar, jag och barnen åkte till en park, det var varmt och Melker ville gå på toaletten det första när vi kom dit nästan, och eftersom jag inte såg någon toa så långt ögat räckte och efter en stund letande, så satte vi oss i taxin tillbaka till hotellet.

När Peter var tillbaka från jobbet gick vi och strosade lite vid ett mall som låg i anlsutn, till hotellet. Vi såg en kostym, alltså vi bara undrar....vem köper en kostym för 18000 kr (rmb)???

Gick tillbaka till hotellet, tog ett dopp på hotellets utomshuspol. Som vanligt låg polen på hotellets skuggsida. På kvällen var vi ute och åt med Peters kollegor på en resturang som hette bananaleaf. Kul ställe, där servetriserna dansade och sjöng

Onsdag 15/4 Peter jobbar. Jag gick med barnen till conceriege och frågade om något ställe dom hade att rekomen, jag kunde åka till med mina barn. Dom sa något på kinesiska satte oss i en taxi, hade då ingen aning om vart vi skulle hamna. Vi hamnade iallafall på ett supermall.
Jaha??tänkte jag, var de det bästa dom kunde komma på som sysselsättning för mig att tillbringa dagen med mina barn?? Efter att ätit lunch på mc donalds för tredje gången den här veckan när Melker fått välja, så hittade vi iallafall en stor lekställningspark. Eller hur man lättast förklarar det. Nät överallt, klätterställningar, bollhav, trampbilar, studsmatta, rushkana m.m. (det måste ha varit det dom menade i conceriege). Barnen hade jätteroligt och jag också..



























Torsdag 16/4 Peter jobbar. jag var på hotellet med barnen mest hela dagen. Gick runt och myste i en trädgård med barnen som tillhörde hotellet. Badade med barnen i poolen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar