torsdag 19 mars 2009


Söndag:

SOL!
det var dags för att åka till Cheng Feng park och träffa några andra svenska familjer. En rätt stor stor skara visade det sig när vi samlades, vi var 7 familjer med 2 barn var typ. 14 st så svenska blonda barn i en park, ni kan nästan tänka er hur det blir med Kineserna va? Vi var väl mer som en cirkus uppvisning, folk stog på våra picknick filtar och kollade på oss. Riktigt mysigt blev det dock, och vi fick prata lite svenska igen...
Melker som fått för sig att nu är det dags att sluta med blöjor mitt i allt med flytten, har faktiskt lyckats vara torr nu på dagarna, så när vi var i parken och han hade kalsonger bara, så blev det brottom när han skulle kissa. Då vill han ha en toa att sitta på och kissa än så länge. Bara att löpa iväg och leta rätt på en toa. Väl framme så trängde jag mig lite och log så där dumt, för att väl inne kunna konstatera att det var en kinesisk standard på toan, mao ett hål i golvet. Melker vägrar. Ut, och börja operation snabb övertalning. Det blev stående kiss i sjön, med en pappa som fick hålla och styra =) Han var mycket lycklig efteråt, "jag kissar som pappa!"...

Onsdag:
Vi var på en kinesisk myndighet igår och ansökte om en förlängning på våra visum. Det var det sista som vi skulle göra med våra pass, visum och tillstånd detta året, det känns skönt.

Torsdag:
Idag så har Elinor varit med sin svenska kör och övat för första gången. Repertoaren var "en vänlig grönskas..." bla, vilket man kan i sömnen vid det här laget tycker hon, så det blir nog bra! Verkar vara ett bra gäng.

Vi har även bokat en resa till Hong Kong den 13 april , dom har disneyland där så det blir det (Melker pratar redan om att träffa musse) och sedan är Elinor sugen på lite shopping, som tydlingen är billigare än här. Så det ska bli kul att flyga lite igen! Elinor får fira sin födelsedag där, så vi fär väl göra nåt speciellt den dagen...

Vädret har varit bra än så länge, har haft som bäst 25 grader, så man ska inte klaga! Har även köpt en cykel nu, så nu känner jag mig som en kines när jag cyklar till och från jobbet... =)
barnen leker med grävmaskinerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar